Rhodos, baby!

Hoy

Da sitter undertegnede på rommet på Hotel Africa, sånn omtrent midt i Rhodos By og skriver blogg. På denne tiden i går gikk jeg til sengs, så jeg kjenner at det har tatt på å reise. Som de fleste gjerne vet, er Flesland bygget om, og jeg har ikke vært der etter åpningen. Og for en flyplass det har blitt. Før jeg kom til taxfree-en kjente jeg meg ikke igjen i det hele tatt. Kunne like godt vært hvilken som helst storbys flyplass.

Flyturen gikk fint, selv om det er litt kjedelig å sitte på et fly i ca 4 timer. Når vi skulle finne bagasjen vår, derimot...Det tok vel nærmere to timer fra flyet landet til bussen begynte å kjøre i retning hotellet. De som jobber med bagasjen på flyplassen her, burde fått et kurs i hvordan man gjør den jobben. Og nordmennene er ikke noe bedre. Alle stod som sild i tønne rundt bagasjebåndet (som forøvrig ikke var det samme båndet hele ventetiden), og i begynnelsen gikk det ikke an å se koffertene på båndet en gang. Men kofferten kom til slutt, og da var det ny kø, for å få vite hvor bussen man skulle ta stod. Kunne ikke dette vært avklart på forhånd, så kunne man fått denne infoen på mail?

Jaja, vel fremme tok jeg meg en liten tur ned til stranden for å sjekke temperaturen på vannet. Det var ganske deilig, men det blåser ganske mye i dag, så det var noen heavy bølger innimellom. Var litt gøy å teste ut naturkreftene, men ikke så gøy når jeg prøvde å stavre meg opp igjen på land..:p

Og når jeg så gikk på hotellet for å dusje hadde det gjemt seg nok sand til en middels stor sandkasser inni alle hull og åpninger. Men, skal ikke klage, det er godt og varmt her, og heldigvis blåser det, og det er veldig digg. Nå begynner jeg å bli sulten, og skal ut å se om jeg finner resturanten jeg har blitt rådet til å gå på. Der blir det nok en bedre middag, noen øl og fotballkamp. Satser på storseier mot Arsenal i dag.